Thursday, May 16, 2013

Spotify Application

Holla buddy! how are you? long time no see eh.. longg time.. hehe

Soo hari ni saya nak share application best! nama dia SPOTIFY. Yess! spotify ni merupakan music streaming service yang free dan kena bayar kalau kita langgan premium. tapi tak mahal sangat hanya RM14.90 sebulan je. cewah.. saya pon belum langgan premium lagi. Guna free pon dah best apatah lagi kalau guna premium kann.

Apps ni boleh download dalam phone tapi sebulan trial then kena bayarlah hehehe. Tapikan kita boleh download app ni dalam laptop or computer juga. setakat ni tak kena bayar lagi la unless as I mention.. bila dah beli premium, baru kena bayar. okey?

Bestnya kalau langgan premium, kita boleh dengar offline dan tampa iklan. Selain itu kita juga boleh download track yang kita suka sebanyak mana yang kita nak.. haaa awesome kannnn. Kalau guna yang free boleh dengar online je tak boleh download lagu-lagu tu semua.


Atas ni interface bila korang click "what's new". korang boleh terus click on any recommended Album yang dipamer tu.

Apakata kalau korang nak tahu pasal-pasal spotify ni korang gi visit website dia ni. http://www.spotify.com. Give it a try! sign up (the best idea is to sign up with facebook) and try click on recommended album, boleh dengar the whole album tau! or else search je nak lagu apa, nama artis ke, tajuk lagu ke..

Lepastu kalau dah suka track tu, kita boleh share music yang kita suka tu di laman-laman social atau boleh kongsi dengan kawan-kawan yang ada spotify juga. Haa macam bagi gift gitu. Nak tahu ada orang share or bagi 'gift' dekat kita, boleh check dalam inbox kita. Oh, fyi, spotify pun ada community juga. boleh follow mellow. kalau kita ada same taste music dengan kawan kita, follow la dia. maybe next time bila dia discover new song kita pun boleh tahu dan dapat dengar juga.


Ni profile saya dalam spotify. 

Kalau kita nak dengar lagu kegemaran kita sahaja, buat la playlist dan star kan semua lagu yang kita suka tu. Alah simple je app ni. Sesiapa dah apa Spotify ni follow la saya. boleh tukar-tukar lagu apa yang korang suka. Nanti bila saya follow korang, saya juga boleh tahu korang tengah dengar lagu apa. Best kan? Oh yeahh! ;)



P/S : Saya pun baru je guna apps ni, kawan saya yang duduk U.S tu yang ajar...




1 comment:

Anonymous said...

I loved as much as you will receive carried out right here.
The sketch is tasteful, your authored subject matter stylish.

nonetheless, you command get bought an edginess over that you wish be delivering the following.
unwell unquestionably come further formerly again as
exactly the same nearly very often inside case you shield this hike.


Here is my web page refer