Sunday, October 7, 2012

Walimatulurus Kak Ngah

"Barakallahulakuma wa baraka alaikuma wa jamaa baina kuma fil khair" Lagu kuma kuma fevret mak tok ni telah menjadi kewajiban untuk kami pasang time kenduri hari tu. Rata-rata kenduri kawin pon mesti ada punyalah dendangan lagu ini. Lagi-lagi family yang  islamic islamic tuu, haa.. mesti ada lah! ke korang masih pasang lagu saloma selamat pengantin baru tu? Selamaat pengantin baruu.. slamaat berbahgiaaa, selamaat keanak cucuuu (je?) slamaat sejahteraa~ jeng jeng jeng!   hahaha!!

Sure korang semua dah tahu yang lagu 'Barakallah' nyanyian Maher zain ni sebenarnya sebuah doa untuk pasangan pengantin bukan? Yang baru tahu tu, pasang-pasanglah nanti time korang kawin, ada berkat disitu. cewah kemain promote!:p

Cukuplah tu membebel. Jom kita tengok kenduri kak ngah... yaa, akhirnya kembali kejalan yang benar untuk menceritakan kesah kenduri kak ngah. Dengar kata organizer kenduri kak ngah tu buat ala-ala di UIA, separate tempat duduk lelaki perempuan, eh betul ke? yeashhh.. melampau sungguh organizer tu. mesti dia baru ja habis belajar dari sana.


Registry table. Lukisan di board tu my sister Iman yang buat. Guest book tu asalnya sketch book biasa ja, then, bertukar wajah hasil kerja kawan syifa',(cousin saya).



Ketibaan pengantin pada pukul 12.30 tengah hari. Baju pengantin tu saya yang design.. Sesiapa yang nak sewa lepas ni contact la saya. kih kih kih.


Kacak dan suci kan muka mereka? Siapa ambil STAM tahun ni angkat tangann.. anda ingin berkenalan dengan mereka? contact la saya.. *eawah! memandai je kau!*


Anak murid kak ngah sebagai pengiring ketika masuk ke dewan. Ya,adik saya seorang guru.

Pasangan mempelai di meja makan untuk santapan beradab. Nampak udang panjat tu? yaa.. diakhir kenduri ada 'mereka' yang lain beradab menyantapnya.

Alhamdulillah, semua tetamu yang hadir faham "norms" yang diatur oleh organizer. One side for brothers..

One sides for sisters.. unnie UIA style!


Majlis dimulakan dengan bacaan doa selamat oleh Ustaz Wahab.

Seterusnya, alunan suci al-quran dari Tufail cousin saya. Beliau terer taranum. ingin berkenalan juga? hehe

Kemudian majlis diteruskan dengan persembahan qasidah dan nasyid dari pelajar Sekolah Menengah Agama Batu 38, Sabak Bernam.

Oh yezz, apa lagi yang best masa kenduri ni? jeng jeng jengg..

Kita ada WAFI soft Ice cream!! yang tudung hitam tu cousin saya Aisyah. Rasanya lebih 3 kali dah tu berulang makan ais krim.

Thanks to Madetill Event Management, Alhamdulillah... makanan sedapppp! sesape nak buat tempahan bolehlah ke website mereka.

Mak tok nerat dan makwe (panggilan pada nenek cousin saya) sedang mengambil makanan.


Kuih koci feveret iman pon ada. yez of coz teh tarikk fevret baba juga ada.

Wokeylah itu saja cerita-cerita tentang kenduri kak ngah. tak larat dah nak upload gambar. hahaha. Oh, kejap... thanks to LLM for a very beautiful hall and great facilities, thank you to all yang tolong-tolong untuk menjayakan event ni, and thank you to everyone yang datang. kenduri saya nanti datang lagi eh.. hahaha. Well, Sesapa nak saya jadi event planer boleh la calling-calling. planer je ehh.. organizer tak nakk.. penat. hahaha.



P/S: weh entry ni dok terperam dalam draft dah 3 minggu. baru sekarang nak publish. hahaha. sori aa lambat.. sori aaa..eh. 



No comments: