Sunday, September 4, 2011

Dipaksa kawin? nyanyilah Lagu gelak sendu

Celaru
Gelisah tak menentu

Ah ! buntu
Jap lagi kalau aku buat perangai hantu,
Sah sah mama baba juga yang malu
Takkan diaorang tak tahu,
Tak baik ar paksa orang yang tak mahu.

Tolong la tanya dulu
aku setuju ke tak setuju
Jangan la terburu-buru

Jangan buat2 lupa aku ni keras kepala batu,
Heh! Takkan nye ah aku nak biarkan macam tu.

Kejap lagi tengok la nak buat kelaku
nak buat perangai badak sumbu
Biar mereka yang datang tak teringin nak buat menantu

Mesti korang kata aku jahat kan buat macam tu.
Aku tahu memang penting mama baba punya restu..
Tapi tolong la paham, aku ni bukannya lembu.

Macam mana dengan perasaan aku?
macam mana pula dengan hati aku?
Ada orang ke peduli ambil tahu?
Ada orang ke yang nak membantu?

Oh Allah Aku berserah segalanya padamu
Soal hidup matiku,
Juga Jodoh ku,

Hanya Engkau saja yang boleh membantu
Leraikanlah segala keliru
Wahai Tuhan yg satu.

Ini Hati Lembu, Bukan Hati Aku. Cuba tengok betul2 weh! siap ada lalat lagi atas tuu..


P/S: Huhuhuhuuuu.. *cara gelak berlagu sendu*

7 comments:

Jo Qusary said...

dipaksa kawen? takmo!!!

che sakinah said...

huuu.. takmo jugaK weyy!!:'(

Nailofar said...

wohoo.. sedih tu!

Rozali said...

Assalamualaikum Che Sakinah

buat solat istikharah
Insyaallah
Allah akan beri yg terbaik....

Wassalam

che sakinah said...

@nailofar : memang sedih . tak larat nak menangis dah ni

@atuk : insyaAllah. tapi bukan ke kalau istikharah tu buat bila kita rasa 50-50 ke? kalau kita pasti kita tak nak? solat hajat buleh x?

^dianakhairi^ said...

oo saye tak pasan entri ni..baru tau sedih pasal ape..

sian akak.. akak doa la.. pujuk parents elok2.. blh discuss bnde cmni insha Allah..

anyway, marriage is beautiful lah! :)

che sakinah said...

hmm.. thanks diana! insyaAllah :)