Monday, September 5, 2011

Aku terima nikahnya...

"Aku terima nikahnya dengan si dia binti si ayah dia dengan mas kahwinnya RM..”

Bunyi macam senang kn?? Tp, erti sebenar dia :

"Aku tanggung dosa2 si dia dari ibu bapanya, apa saja dosa yg dia buat, dari dedah aurat hingga ke tinggalnya solat, aku tanggung dan bukan lagi ibu bapanya tanggung, dan aku tanggung semua dosa bakal anak-anak aku. Kalau tak didik, maka aku fasik, dayus dan aku rela masuk neraka dan malaikat Zabaniyah melibas aku hingga pecah badan aku.."



Kata2 renungan yang telah di share di facebook saya tadi. 'WOW!' kan? so, saya rasa patut juga share disini. meresap betul dalam jiwa.

kaum adam yang baca ni meresap tak? meresap tak?

tak??

memang nak kena pukul dengan Malaikat Zabaniyah la nih..

4 comments:

ARC™ said...

haah best2. share kt GB jap

Lynn said...

hoho..tanggungjawab besar tu..^_^

Pupel Liyana said...

huhu.. besar sangat. sebab tu suami pupel asik ingatkan pupel " jaga perlakuan, dosa abang yang tanggung" so sekarang "no seksa seksi dah"

che sakinah said...

@pupel liyana: tahniah anda sudah berkahwin dengan pemuda yg bertanggungjawab. pasti akan terjaga dan terpelihara iman. insyaAllah :)