Sunday, January 9, 2011

Kita kena sentiasa bersemangat!

Huargh!! (menguap sambil tutup mulut).. mata sudah layu-layuan mengantuk. Memang betul la, asal bukak buku je, mulut pun nak tenganga jugak.. tak paham! tapi kena belajar jugak.. esok ada test nak buat cemane kan..

kadang2 tu kita, student ni.. hidup mana lah senang kan.. cabaran tu banyak.. saje sebut 'student' hahaha.. sebenarnye kita semua la.. manusia.. our life is full of upside down.. but! haa... but.. kita lah yang kena kuat semangat! try selesaikan masaalah tu baik-baik... bukan lari eh brader , sister! Lagi lari lagi banyak yg kejar..
kena sergah sikit cemni “HAAHH!!!” (nasib baik saya x record suara saya gertak ni.. mau boleh pecah speaker laptop korang !) . Baru dia takut.. jangan manja-manjakan sangat nanti berlemak.. kannn? ;)


Jom saye share la kata2 semangat dari diari lama saya nih.. nama dia L.L.L BlackDiary.. haah ye.. memang pon bukan BlackBerry. Usia dia dah 8 tahun (2003 – 2011).

Banyak kata2 dan nasihat2 yg saya kumpul dalam ni. Sepanjang saya belajar di merata-rata tempat. Tapi yg saya nak share ni yg ni...

From a bush with thorns,
comes the beautiful rose,

From broken heart,

comes powerful prose,


From cramped cocoon,

comes a butterfly new,


From a tough mountain climb,
comes a breath taking view..

Semagat tak.. semangat tak??

SEMANGATTTTT!! <- sile buat ! angkat tangan sambil menumbuk ke langit!!


Haahh.. ok2.. sudah sudah.. kalau dah sampai terlompat-lompat tu.. sudah.. over sangat dah tu ;)


Bertarikh 27/6/2007, Kata2 ni dari brother Khair Nagadiron, student advisor masa saya dkt CFS (Centre Foundation Studies) PJ. Ye ker beliau student advisor? Suke hati jer.. hahaha.. tak ingat r.. tapi yg paling penting speech dia hokey... semangat! ingat lagi time tu saya dan kawan2 beramai-ramai duduk di padang untuk closing ceremony minggu orientasi. (budak baru masa tu.. keh keh keh). Korang2 yg warga CFS UIA batch 2007/2008.. korang ingat lagi x? :D


p/s: Nak baca lagi kata2 best yg baru2 ni je saya kumpul? gi sini eh -> Capella’s storesite.

3 comments:

Unknown said...

Black Diary ? Seram semacam jer namanya.

chesakinah said...

hahaha.. seram ker? menawan la.. :P

Mohd Hazwan said...

semangat semangat...
hari-hari kena semangat