Sunday, August 28, 2011

Sketsa Duit Raya dan Kad Raya untuk korang semua

Assalamualaikum korang! hamboihh ceria2 kemain semua ye.. tahu le dah nak raya. hik hik hik. *gembira2*

Dikesempatan yang ada ni saya betul2 ingin memohon ampun dan maaf kepada rakan2 semua.
Saya hanya manusia biasa, sering melakukan kesilapan. Andai terkasar bahasa, tersinggung perasaan, harap maafkan saya ye.. kita 0-0?

Sketsa Duit Raya ni saya tujukan khas kepada anda semua pembaca blog picisan ini, rakan2 alam maya, dan rakan2 alam nyata. Semoga korang sentiasa ceria di hari raya. dan.. semoga terhibur! :)

Jom tekan Play untuk dengar. Sambil2 tu scroll down,baca sesama.. baru feel! hehehee


Dam dam dum bunyi mercun
kanak-kanak segera datang beduyun *kanak2 main mercun (kawan dia tak tukar lirik)
Mintak mak duit seposen..

ea eah ape ni.. nyanyi ashik mintak duit aje,
eh,sekarang ni tak boleh nyanyi lagu main mercun tau,
Kenape tak boleh nyanyi lagu main mercun?
Sebab dekat radio cakap,main mercun membahaye.. sebab tu nyanyi pon tak boleh tahu?
ae.. nyanyi tak.. nyanyi tak tebakar pon mulut.
eai tapi sebut mercun?
tak boleh juge eh?
hmm tak boleh woi, nanti lagu tu tak dapat permit..
ehheehee

Eh, kita pergi rumah pakcik tu?
Rumah pakcik mane? rumah pakcik tu?.. haah.. yok yok..
Tapi tadi kita dah pegi..
tadi dia bagi 10 sen aje.. habis Samad kate dia bagi sampai 20 sen woi.
ye ke?
hmm..
macamtu kita kena pergi lagi la!
Kita pergi lagi la.. awak dah tuka baju?
aa.. dah tuka dah.
Kalau kita pakai baju ni nanti dia kenal.. kita tuka baju lain lah.
Awak pakai baju saye, saye pakai baju awak..yuk!
haa.. jom kita tuka.. okeyy..
cepat2.. hehehe

eh, baju awak cap ape ni?
Cap lalat!
cap lalat?
haah.
heieh, apa nama baju awak ni?
name pukul lalat.
heieh, ada pukul lalat?
adee
baju kita ni kan, dia bukan cap lalat, cap ayam.. hikhik
nah2 awak pakai.. cepat2
mane ade baju cap ayamm.. lagu ade la
ade woi..
yuk yuk..

Assalamualaikumm!! (3 kali tau ! hahaha)
Waalaikumusalam..
Eaii pakcik ape kabo? Selamat hari raya..
Baik alhamdulillah.. ammboi.. baiknye budibahasa..
selamat sejahtera, selamat hari raya pakcik ehh

eh! korang dah datang tadi kan?
ek! eh, tak lah!
takde la pakcik..
haiishh
belum lagi
aeeh adee.. tadi..
belumm, betol!
Tadikan dah datang..
tadi tu budak lain agaknye.
budak lain la pakcik.
Tadi budak tu pakai baju biru sama warna merah. Ini saya pakai baju warna biru, dia pakai baju merah. tadi dia pakai baju warna.. eh.

Alaa pakcik kenalll.. haa kan dah.
tak tak kite takdee.. ala pakcik..
Iyee.. tadi kan pakcik dah bagi2 duit..
yee la pakcikk..

Alaa.. ala! kalau tadi pakcik bagi seposen aje, ni dua posen.. saye dengo kawan saye cakap.
Amboi! bersykur la dah dapat tu..

alaa pakcikk..
dah makan kuih je .. makan kuih.
alaa pakcik..
sudah makan kuih aje.
alaa.. kami dah kenyang. tak larat la pakcik, nak makan ajee. nanti kembong.
kami nak duit raya ajee..
kalau semua rumah kami makan kuih, nanti kami sampai 5 rumah aje kami dah boncet.
takleh jalann..
haiih..
Tak dapat makan satey pakcik. kami nak makan satey, kuih tu kenyang la pakcik
(eh? apesal budak ni tetibe cakap cemtu eh? takpaham akuu.. hahaha)

Dah nah seposen sorang.
alaa pakcikk... seposen jugak.
Aii! tak cukup??
Terima kasih ye pakcik. selamat hari raya, maaf zahir batin pakcik ehh. kalau ada salah silap, maaf pakcik eh. kalau datang 2 kali pon minta ampun la, minta maaf pakcik eh.
Amboii..

nanti kita datang lagi ye pakcik ye.
haah.. datang lagi ye..
Assalamualaikumm!!
Waalaikum salam... budak2 sekaranggg..


Okeyy.. jom nyanyi pulak. hahahha..

♫ Bila sebut pasal raya
Semua ingat Hari Raya
Tapi jangan pulak kita lupa
Ada seribu satu kata
Berkait dengan raya
Selain Hari Raya

♫ Tak kira apa bangsa
Orang melayu orang cina
Orang putih atau orang india
Orang timur orang barat
Di seluruh dunia
Ada hari raya

♫ Kalau banyak harta benda
Orang itu kaya raya
Kalau tempat lalu kereta
Itulah jalanraya
Hentian bas ibu kota
Itu di Puduraya
Di tengah bandaraya

♫ Kalau banyak jalanraya
Dipanggil lebuhraya
Bunga lambang Malaysia
Namanya bunga raya
Tukang menyelenggara
Mengawas harta-benda
Jabatan Kerja Raya

♫ Gembira kita di hari raya
Makan kenduri di balairaya
Kalau kita malas nak puasa
Kita sama macam hantu raya

♫ Selamat hari raya
Selamatlah beraya


Ni kad raya untuk korang :)


3 comments:

whitecappuccino said...

Selamat hari raya!! semoga gembira selalu!

fahiraferra said...

eid mubarak !! :)

che sakinah said...

Sama la.. eid mubarak uols! :)