Thursday, August 11, 2011

Kecekalan Asyraf Haziq pelajar malaysia di UK

Salam ramadhan semua.. saya pasti anda sudah tahu apa yg terjadi dengan Asyraf Haziq, seorang pelajar malaysia di UK yang telah di belasah dan dirompak ketika dalam perjalanan ke rumah kawannya. Anda pasti sudah melihat video yang tersebar di youtube semalam bukan? Jika masih belum, klik di sini.

Alhamdulillah, sekarang dia sudah didalam keadaan yang sihat dan selamat. Ibunya berkata, dia enggan pulang dan ingin terus belajar disana. Asyraf menganggap bahawa ini adalah satu pengalaman, dan harus lebih berhati-hati di masa akan datang.

Berita selanjutnya sila klik pada gambar




P/S: kepada pelajar malaysia yang menuntut di luar negara, jagalah diri dan sentiasa berdoa. Ingatlah menuntut ilmu itu satu jihad. Semoga kalian sentiasa dilindungi dan diredhai Allah selalu. amin :)

12 comments:

faRHa@miSS Vio said...

tkut je dgr sal rusuhan kat london nih ...

che sakinah said...

tu la. Saya ada kawan yg duk UK sana. tanye khabar dia semalam, risau juga untuk dia. Pastu dia balas dengan cerianya macam ni...

"aku insyaAllah selamat, badan mmg kecik, tapi doa kuat... wah wah..perasaan la plak....doa je pendinding dia kan?"

lega kan dengar... :)

adlina said...

Ya Allah..macam2 la dorang ni!!

Edy Zaidi said...

kesian betul..nasib la tak jadi pergi london...selamat

che sakinah said...

@adlina : itu lah dunia kan.

@edy : iye?.. awak nak gi sane buat pe? study? kalau tak berani, duk je lah kat malaysia wak.. selamat.

syuhadamdhassan said...

alamak. rase mcm hensem la plak asyraf haziq ni. haish, puase2..:p

che sakinah said...

ahahaha... okeyy r.. dia mmg hensem! :D

gedek! said...

orang kata orang barat tu bertamadon...?

ye la tu..!

nasihah tenang said...

doa kan saya gak kak kinah ;p hehe

che sakinah said...

@ uncle: tu la kan.. bertamadun ape tah cemgitu.

@seha: sama2 la kita doakan antara satu sama lain. :)

hafiz said...

Siap ada page dia kat FB lagi kan..

che sakinah said...

yup. sesuatu yg baik. ramai yg beri semangat dan sokongan moral pada dia.